درک و آرام کردن گریه کودکان

درست مانند نوزادان، کودکان خردسال نیز به دلیل گرسنگی، خستگی، ناراحتی یا نیاز به احساس ارتباط با شما گریه می‌کنند. هنگامی که کودک شما بتواند صحبت کند، بیان اینکه چرا ناراحت است و شما درک کنید که به چه چیزی نیاز دارد برای او بسیار آسان‌تر خواهد بود.

نکاتی برای مدیریت گریه کودک

بررسی کنید که حالشان خوب است یا درد ندارند. اگر درجه حرارت بالا باشد ممکن است بیماری داشته باشند. اگر هیچ نشانه واضحی از بیماری مشاهده نمی‌کنید، سردرد یا گوش درد می‌تواند باعث گریه آن‌ها شود. سعی کنید علت گریه کودک را دریابید.

به این فکر کنید که آیا فرزند شما گرسنه، عصبانی، تنها یاخسته است؟ یک میان وعده خوشمزه یا کمی استراحت ممکن است کمک کند. نزدیک کودک و آرام باشید. مهم است که فرزند شما بداند که شما هنوز آنجا و همراه او هستید. این ممکن است با در آغوش گرفتن آرامش‌بخش آن‌ها، گفتن چیزی که با لحن ملایمی به آن‌ها اطمینان می‌بخشد یا حفظ تماس چشمی با آن‌ها باشد. به آن‌ها نشان دهید که چگونه به احساس ناامیدی پاسخ دهند تا فرزند شما از تماشای شما یاد بگیرد.

علت گریه کردن کودکان

آیا فرزند شما در مورد چیزی نگران یا مضطرب است؟

کودک شما ممکن است نگران یا مضطرب رفتن به مهد کودک، خانه تکانی یا یک تولد نوزاد جدید باشد. گریه کردن راه آن‌ها برای ابراز نگرانی است. با عشق به فرزندتان اطمینان خاطر و احساس امنیت و آرامش بدهید. سعی کنید فرزندتان را بیرون از خانه و به گردش ببرید. به پیاده روی بروید، به پارک بروید یا به یک برنامه هماهنگ بین گروه والدین و کودکان بپیوندید. تغییر منظره می‌تواند کمک کننده باشد.
در مورد احساسات آن‌ها صحبت کنید و آن‌ها را بپذیرید. اگر کودک شما بتواند احساس خود را با کلمات توصیف کند، می‌تواند به او کمک کند تا احساسات خود را درک کرده و مدیریت کند. سعی کنید حواس کودک را پرت کنید. از یک اسباب بازی یا فعالیت بازی استفاده کنید یا به چیز جالبی اشاره کنید. این رفتارها، به او کمک می‌کند یاد بگیرد که چگونه احساسات خود را درک کند و کنترل بیشتری بر رفتارهای خود ایجاد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید